2019. február 15., péntek

Sütőben sült töltött tojás

Mióta megszületett a kislányom és bizony minden nap gondoskodnom kell meleg ebédről, jó barátságot kötöttem a főzelékekkel. Igazából mindig is szerettem őket, de három előnyös tulajdonságuk miatt szinte minden héten az asztalra kerül nálunk.
  1.  Előre el lehet őket készíteni. Mivel én este csomagolom össze a férjem másnapi ebédjét, gyakran délutánonként és esténként főzök. (Így szabad a másnap délelőtt, mehetünk a kislányommal a napsütésben sétálni, játszóterezni.)
  2. A kicsikém is szereti őket, míg kisebb volt, a kész főzeléket szitán áttörtem és natúr főtt krumplival lágyítottam. Így ismerkedett az ízekkel, de attól sem kellett félnem, hogy túlságosan fűszeres vagy sós ételt eszik. Ma meg már vidáman kanalazza mindegyiket, így nincs gondom külön bébiételre sem.
  3. Gyorsan elkészülnek. Ezt nem is ecsetelem. :)
Bevallom, a hagyományosnak számító, rántott formában főzöm őket. Tudom, hogy rengeteg reform recept is közszájon forog, próbáltam is néhányat, de nyomába sem értek az anyukám és a nagymamáim által készített, illatos, tejfölös finomságoknak. Én maradok a kaptafánál, persze figyelve arra, hogy a zöldségek domináljanak és ne a rántásos lében úszkáljon pár szem borsó vagy zöldbab. Egy kiló zöldséghez elég is pár kanálnyi olaj és liszt, viszont jóllakik belőle hat ember. Számoljuk ki, mennyi zsiradék és liszt jut így egy főre. Nem túl sok, viszont sokkal laktatóbb és finomabb így a végeredmény - szerintem. Mindenesetre akár így, akár úgy készítjük a főzeléket, a különböző feltétekkel változatossá tehetjük őket. Most egy húsmentes változatot hoztam, ami remekül passzol a hüvelyesekhez, de akár zöldbabfőzelékhez is el tudnám képzelni. Ha pedig nincs főzelék, egy egyszerű hideg vacsorát is feldob.



Hozzávalók:
10 keménytojás
2 kávéskanál mustár
1 csokor friss petrezselyem
1 evőkanál krémsajt
1 negyed lilahagyma
1 gerezd fokhagyma
5 dkg reszelt sajt




Elkészítés:
  1. A keménytojásokat félbevágjuk, a sárgájukat késes aprítóba kaparjuk. Hozzáadunk minden más hozzávalót is és krémesre keverjük. Ha túl darabosnak találjuk, kevés krémsajtot vagy mustárt tehetünk még hozzá.
  2. A félbevágott fehérjéket tűzálló tálba vagy tepsire tesszük, a sárgáik helyére pedig 1-1 púpos kiskanállal teszünk a kikevert töltelékből.
  3. 170 fokos sütőben addig sütjük, míg a töltelék meg nem pirul egy kicsit. Melegen és hidegen is finom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése