2017. április 6., csütörtök

Heti menü és bónusz ötletek tartalmas, édes főételekhez

A menüírás- és főzés nem tűnt el teljesen az életünkből, csak egy pár hétig előfordult, hogy a megálmodott ételt végül képtelen voltam elkészíteni. Aki volt már várandós talán tudja, miről beszélek. Egyik nap elképzeltem, micsoda finomság lesz a csirkés-sajtos padlizsán, aztán mire a főzésre került volna a sor, már a gondolatától is rosszul voltam. Néha azért eljutottam odáig, hogy odakészítsem az ételt, de amint megcsapott az illata, képtelen voltam enni belőle. Szegény férjem napokig azt ette, én pedig sajtos-tejfölös tésztával próbáltam jóllakni. Vagy pedig, miután egész nap nem ettem semmit és este 10-kor nyafogtam, hogy éhes vagyok, nekiállt és sütött nekem palacsintát. :) Máskor pedig halálos rohamot intéztem a pörköltes lábas ellen, még reggelire is pörköltszaftot kentem a pirítósra. Azért valahogy csak túléltük ezt az időszakot, így aztán néhány hete újra a régi játékszabályok szerint játszunk. Mondom is, mi mindent ettünk a múlt héten.

E: Rakott zöldbab - hagyományosan készítem, egyedül a rizst cseréltem hajdinára. Így valamivel egészségesebb, cserébe lehetetlen szeletelni, szétesik, nem túl fotogén szegényem...
E: Majorannás krumplileves kolbásszal és túrógombóc
E: Sült hal párolt zöldséggel és rizzsel
V: Májpástétommal töltött táskák
E: Vasi pecsenye rizzsel (előző napról maradt), csalamádéval


Majorannás krumplileves kolbásszal - sikerült finom csabai füstöltkolbászt vásárolnunk, hol is lenne jobb helyen, mint egy finom levesben? :)

Nagyon finom, tartalmas kis táskák majorannás májpástétommal töltve

Kettőt egy csapásra: A táskák résztájából kifliket is süthetünk, a májpástétommal fenséges reggeli falatok lesznek!


A süteménysütés terén azért komolyabb változás történt a régi szokásainkhoz képest, ugyanis nem igazán sütök. Nekem nem is feltétlenül hiányzik (na jó, azért néha elképzelem, milyen jó is lenne enni egy puncsszeletet vagy Anyukám krémeséből), mert minden hétre beiktatok valamilyen édes főételt, ami tartalmas leves után pont jó. Édesszájú família vagyunk, hiába, azt hiszem, ez nem is fog megváltozni (bár ki tudja, lehet, hogy ezt a kis Babóca másképp gondolja ;) ). Viszont cukormérgezésben sem szeretnénk elhalálozni, sem a szó szoros, sem átvitt értelmében. Egyre többet lehet olvasni a túlzott cukorfogyasztás káros egészségügyi hatásairól, én pedig nem szeretek játszani a tűzzel. A cukor teljes elhagyásának sem vagyok a híve, nem tudom elképzelni a családi összejöveteleket, ünnepeket sütemény nélkül, de erre talán nincs is szükség. Próbálok az észszerűség talaján maradni. Úgy vagyok vele, ha már édesség, akkor azért legyen valami tápértéke is. Amit vesztünk a vámon, legalább nyerjük vissza a réven. A kalcium- és vasbevitelre most külön ügyelnem kell, így jöhetnek a túrós, mákos, diós kelt tészták, palacsinták, gombócok, akár teljes kiőrlésű liszttel is. A teljesség igénye nélkül néhány ötlet (fokozatosan recepteket is hozok majd):

Túrógombóc
Túrófánk

Túrófánk: gyors, egyszerű, kiadós, finom!

Túrós palacsinta (akár lesütve, például bécsi túrós palacsintának, vagy csak édes tejföllel megkenve)

A palacsinta így elkészítve nagyon laktató, leves után kettőnél többet nem lehet megenni belőle!

Túrópalacsinta (syrniki)

Nagyon szeretem az orosz túrópalacsintát! :)

Túrós bukta
Gesztenyés palacsinta

A rumos gesztenyekrém palacsintához is nagyon finom!

Almás palacsinta (akár csokiöntettel)

Sűrű palacsintatészta almadarabokkal, fahéjjal...

Mákos guba (még jobb, ha a gubarudat magunk sütjük, tk. liszttel)
Aranygaluska vaníliasodóval
Mákos és kakaós kalács (akár mogyóróvajat is kenhetünk alá)
Máglyarakás
Darázsfészek

Ha pedig a férjem nagyon ráéhezik egy szelet sütire, legalább van motiváció felkerekedni és keresni egy jó kávézót. ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése