2017. június 27., kedd

Brokkolis-sonkás sajtszósz



Néhány napig csak egymagamról kell gondoskodnom, és ilyenkor szeretem a villámebédeket, amik könnyűek, mégis finomak, és kis mennyiségben is készíthetőek. A hétvégéről maradt tésztát szántam ebédre,  jobb híján sajtos tészta formájában, amikor szemem elé került a hűtőben egy öklömnyi darab brokkoli, ami elindította a fantáziámat. Volt még két szelet sonka is, amit fel kellett használni, így aztán szemeim előtt máris ott lebegett valami pikáns, sajtos szósz brokkolival és sonkával. Először kék sajtra gondoltam, de mivel a boltban lévő legkisebb darab is túl nagy lett volna, szétnéztem a tasakos szószok között. Rátaláltam a Knorr sajtszószára, így azt használtam fel alapként, és megszületett ez a finom eledel, aminek az elkészítése nem igényel többet 15 percnél!


Hozzávalók 2-3 adaghoz:

1 tasak sajtszósz alappor
15 dkg brokkoli
5 dkg sonka
1 gerezd fokhagyma
2,5 dl tej vagy sovány főzőtejszín
2 dkg vaj
fehérbors, szerecsendió, esetleg metélőhagyma, szükség esetén só
a tetejére reszelt sajt ízlés szerint

Elkészítés:

A vajat megolvasztjuk, majd rátesszük az apró, körömnyi rózsákra szedett brokkolit, és kevés sóval, egy gerezd apróra vágott fokhagymával ízesítve pár perc alatt félpuhára pároljuk.
Ezután hozzáadjuk a sajtszósz alapport és a tejet, és alaposan összekeverve kis lángon összefőzzük. A fűszerekkel ízesítjük, és hozzáadjuk a vékony metéltre vágott sonkát. Néhány perc alatt összefőzzük, miközben végig kevergetjük.

A kifőzött tészta (esetünkben rövidcső) tetejére kanalazzuk a szószt, megszórjuk a reszelt sajttal, és élvezettel elfogyasztjuk egy könnyű nyári saláta társaságában.
Utólag jutott eszembe, hogy a sajtszószt meg lehetne bolondítani egy kis fehérborral, ez esetben tejszínnel készíteném, annak egy részét helyettesítve vele. Így még ízesebbé tehetjük, persze így már inkább vacsorára illenék egy pohár hűvös fehérbor kíséretében. Mit szólnak hozzá?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése