2017. november 17., péntek

Babakelengye I. - Alvósarok

Mikor megtudtam, hogy várandós vagyok, rögtön elkezdtem álmodozni, mi mindent szeretnék majd készíteni a kis jövevénynek. A megvalósítással viszont még mindenképpen várni kellett. Más-más elképzeléseim voltak arra az esetre, ha fiunk vagy lányunk születik. Aztán eljött a pillanat, mikor megtudtuk, hogy kicsi lányt hordok a szívem alatt. Akkoriban viszont még tele volt az életünk kérdőjelekkel, azt sem tudtuk, melyik országba fog születni, nem hogy meglegyen a kiságya meg a szobája. Aztán kettőt fordult velünk a világ, az történt, amiről álmodni sem mertünk: visszaköltöztünk a saját lakásunkba! A legjobb forgatókönyv, amit el lehetett képzelni. Annyi a bökkenő, hogy ez a lakás igazából két emberre van méretezve, összesen 40 nm, másfél szoba az egész. Úgyhogy nincs külön babaszoba, a nappaliban alszunk mind. A megoldás egy ággyá nyitható kanapé és egy olyan kiságy, aminek le lehet szerelni az oldalsó rácsait. Eddig bevált. :) 

Most a kislányom alvósarkát mutatom meg. Magam varrtam neki ágyneműt és rácsvédőt. Készült még egy zsebes tároló és egy körpárna ugyanezekből az anyagokból, valamint más színvilágban egy hálózsák is.


A paplan- és párnahuzatot gombolás nélküli technikával varrtam meg. A párnát igazából egyelőre nem használjuk, de mind a kettő olyan méretben készült, hogy akár az óvodáskor végéig megfelelő legyen.



Olyan anyagot kerestem, ami kislányos ugyan, de nem habos-babos, bájos, de nem kifejezetten babás. Amikor megláttam az üzletben ezt a szíves-pöttyös-cseresznyés-rózsás kollekciót, már csak az maradt a kérdés, hogy milyen színű legyen az alap. Azt hiszem, hogy ezzel a finom halványsárgával nem fogtam mellé. :)


A kiságy két oldalára varrtam egy-egy rácsvédőt. Egyelőre ezek sincsenek használatban, mert az egyik oldalon egyelőre nincs is rács, a másik oldalt pedig szabadon hagytuk, hogy tudjon nézelődni, mikor ébren van. Egyelőre még picike, nem mászik el az ágyban. Ha nagyobb lesz, akkor viszont jó szolgálatot fog tenni a védő, hogy ne tudja kidugni a kezét-lábát-fejét két rács között.


Közelebbről: rózsás és szívecskés.


Az éppen használatban lévő fejvédőt a fenti képeken lehet látni, ez egy másik, hogy legyen váltás. Pöttyös és cseresznyés. :)


Igyekszem színes, barátságos kuckót varázsolni a kislányunknak ezen a kicsi helyen is, mert jól tudom, milyen fontos az inspiráló környezet már ebben a korban is. Hamarosan mutatom a zsebes tárolót és a többi kiegészítőt is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése