2019. március 19., kedd

Málnás túrótorta

Az egyik elmúlt hétvégén nagycsaládi összejövetel volt,  a szüleimnél gyűltünk össze, ahol az idei év eddigi szülinaposait köszöntöttük. A hat (!) ünnepelt mindegyike, akik életkora 2-től 89 évig terjedt, külön tortát vagy kedvenc süteményt kapott, amiket természetesen a család nőtagjai készítettek el. A szüleimnek a szokásos házi krémessel kedveskedtem, amelynek receptjét itt találjátok, egy régebbi bejegyzésben. A középső gyermekem pedig némi ötletelés után egy málnás, túrós krémmel töltött csokis piskótájú tortát kért. Az ötletből valóság lett, egy üde, könnyű, mutatós és persze finom torta. A piskótát előző este sütöttem meg, a krémet és a díszítést reggel frissen készítettem el. A torta még a szállítást is kibírta, és az ízlelési próbát is kiállta, nem sok maradt belőle csomagolásra! Íme a recept és az elkészítés leírása.
A torta alapja egy közönséges piskóta, amit meglehetősen sok kakaóval tettem színben és ízben is jó csokissá.

Tészta:
6 tojás
6 evőkanál cukor
6 evőkanál liszt
4 evőkanál kakaó
a forma kikenéséhez kevés margarin és liszt

A tojásokat én nem szoktam szétválasztani, hanem a cukorral együtt addig verem robotgéppel, amíg olyan kemény nem lesz, hogy a a tetejére rajzolt mintázat megmarad. Ekkor kézi habverővel óvatosan beleforgatom a kakaót, majd a lisztet, és kivajazott, kilisztezett kapcsos tortaformába simítom és 170 fokos sütőben tűpróbáig sütöm, ami kb fél órát jelent. Ezután a formából rácsra borítva kihűtöttem, majd három lapba vágtam.

Krém:
25 dkg túró
2 dl tejszín (35%-os)
10 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
1/2 citrom leve és reszelt héja
1 tasak Zselatin fix
kb 10 dkg málna

A tetejére:
  kb 20 dkg málna
1 tasak piros tortazselé
2-3 evőkanál cukor
2,5 dl víz
fél citrom leve

A túrót villával finomra törtem, majd a cukrokkal és a citromlével krémesre kevertem. Hozzáadtam a reszelt citromhéjat is.  (Késes aprítóban is ki lehet keverni.) Közben a tejszínt robotgéppel verni kezdtem, majd az előírás szerint hozzáadtam a Zselatin fixet, és kemény habbá vertem. Az elkészült habot hozzákevertem a túróhoz, végül a málna harmadát is beleforgattam. A málnát nem olvasztottam ki előre, így nem eresztett levet, és nem színezte meg a krémet.

A lapokat megkentem a krémmel, és a tetejét is bekentem vékonyan, majd teleraktam a málnával, jó sűrűn. Végül a piros tortazselét is  elkészítettem az előírás szerint, a cukor mellett citromlével ízesítettem, és langyosra hűtve csorgattam a torta tetejére. Mivel a málna még jórészt fagyos volt, így azonnal meg is dermedt. A torta oldalán hagytam lecsorogni egy kicsit díszítésképpen. Néhány órát a hűtőben értek össze az ízek.
Tipp: Az élvezetek fokozására a piskóta lapokat megkenhetjük a málnához illő savanykás lekvárral, majd arra mehet a túrókrém.
Málna helyett eperrel, esetleg meggyel is elkészíthetjük a tortát.
Jó étvágyat hozzá!

2 megjegyzés:

  1. Nagyon gusztusos ez a torta, boldog szülinapot minden ünnepeltnek!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Holdgyöngy! Örömmel üdvözöllek, régen hallottunk felőled... Köszönjük a jókívánságokat!

    VálaszTörlés