2019. március 24., vasárnap

Zöldfűszeres-sajtos csiga

A múltkori családi születésnapi ünnepségre a sok torta mellé kellett valami sós is. Mivel a család többi női tagja az édességekért felelt, rám maradt, hogy sós rágnivalóról gondoskodjak. Őszintén szólva ilyenkor mindig bajban vagyok, mert a különböző sós rudakat helyett sokkal jobban szeretem a kelt pogácsákat, sörkifliket, pereceket. Viszont ezek tényleg csak frissen jók, most viszont szállítani is kellett a sütiket, tehát más megoldást kerestem.
Az általam ismert sós rudak közül épp egyik sem volt fogamra való, úgyhogy kicsit böngésztem az interneten és kétféle harapnivaló is megtetszett, meg is sütöttem őket. Mindkettő finom volt, de az egyik különösen beletalált a családi ízlésvilágba, úgyhogy biztosan sokszor készül még! A hétfőt már csak ez az egyetlen példány érte meg...


A töltelék szabadon variálható. Az eredeti receptben vaj és reszelt sajt keveréke állt, én azonban már sokallottam bele a vajat (a tésztában is van negyed kiló), így ahelyett zöldfűszeres krémsajttal kentem meg a rétegeket és többféle sajtot is reszeltem, köztük füstölt sajtot is. Nagyon harmonikus, finom íze kerekedett! De el tudok képzelni benne akár apróra vágott sonkát, gombát, halat, zöldséget, pestót, bármilyen sós kencét, ízlésünknek és a hűtő tartalmának megfelelően. Állítólag dobozban akár két hétig is eláll...



Hozzávalók:

A tésztához:
50 dkg liszt
25 dkg vaj
2 dl tejföl
2 kk só
fél csomag sütőpor

A töltelékhez:
25 dkg zöldfűszeres krémsajt
25 dkg reszelt sajt (egy része füstölt)



Elkészítés:
  1. A lisztet tálba szitáljuk, elkeverjük a sóval és sütőporral, majd a felkockázott hideg vajjal gyorsan elmorzsoljuk. Hozzáadjuk a tejfölt és sima cipóvá gyúrjuk. 
  2. Nálam ezután szobahőmérsékleten pihent úgy 3/4 órát, ezalatt kicsit megpuhult, nagyon könnyen lehetett nyújtani. Az eredeti recept szerint viszont nem kell pihentetni.
  3. Tehát, 4 részre osztjuk a tésztát. Fogjuk az elsőt és kinyújtjuk minél vékonyabb téglalap alakúra, megkenjük a krémsajt negyedével, megszórjuk a sajt negyedével. Fogjuk a következő lapot, szintén vékonyra nyújtjuk, rátesszük az első lapra, kenjük, szórjuk.
  4. Így járunk el a maradék két adag tésztával is. Mielőtt az utolsó lapot is megkennénk, az egész "szendvicsen" még egyszer átmegyünk a nyújtófával, még vékonyabbra nyújtjuk, majd megkenjük és megszórjuk a tetejét is.
  5. A szélesebb oldalánál fogva szorosan feltekerjük, majd sütőpapírba vagy folpack-ba csomagolva éjszakára hűtőbe tesszük.
  6. Másnap kb. centi vastag szeleteket vágunk, sütőpapírral bélelt tepsire fektetjük őket és 170 fokra melegített sütőben addig sütjük, amíg a sajt szépen meg nem pirul a tetején (25-30 perc).
  7. Rácson kihűtjük, majd kínáljuk, illetve csomagoljuk.
Megjegyzés: Így elég nagyméretű, tenyérnyi csigákat kaptam. Legközelebb kipróbálom úgy is, hogy csak két lapot teszek egymásra, így kicsi, falatnyi csigák sülnek majd.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése