2016. január 3., vasárnap

Keresztszemes Házi Áldás

A keresztszemes szerelem nálam nagyjából 5 éve kezdődött. Vettem egy Praktikát, amihez keresztszemes mintafüzet járt mellékletként. Annyira magával ragadtak a motívumok, hogy amint végeztem a vizsgákkal és a nyári gyakorlattal, első dolgom az volt, hogy beszereztem egy darab kongrét és 3 hímzőfonalat. Rövidesen elkészült a cseresznyemintás konyharuha. Azóta nincs megállás, kisebb-nagyobb kihagyásoktól eltekintve rendszeresen készítek valamit. 

Az első keresztszemes munkám: cseresznyés kendő
A legnagyobb kihívás és egyben a legnagyobb büszkeségem eddig a szüleimnek készített Házi Áldás. Szerettem volna valamilyen technikával készíteni egyet az új házba. A keresztszemezés az elsők között merül fel, el is kezdtem minták után kutakodni. Nagy boldogságomra Barbi oldalán találtam is, olyan gyönyörűt, amilyet azelőtt elképzelni sem tudtam. Nem kerestem tovább. 

Jól mutat a régi bútoraink között

Augusztus végén kezdtem el, december elejére készült el. Az ajánlott színekhez nagyon hasonló árnyalatú osztott hímzőfonalakkal dolgoztam, sűrű szövésű, halvány krémszínű kongréra. A kész hímzés nagyjából A4-es méretű lett. 

A nedves vasalásnak köszönhetően a gyűrődések szépen kisimultak

A keretezést szakemberre bíztam, magam nem mertem bevállalni. Julcsi barátnőm tanácsára a kész munkát langyos samponos vízben kimostam, kiöblítettem, törölközővel felitattam a nedvesség nagy részét és konyharuhán keresztül, még nyirkosan vasaltam ki. Mikor megszáradt, vékony, felvasalható táskabéléssel merevítettem. Szerencsére a keretező két nap alatt bekeretezte, profi munkát végzett.

A merevítés segíti a keretező munkáját: szebb lesz a tartása a választott keretünkben

A minta annyira tetszik, hogy szokásomtól eltérően szeretném még néhányszor kihímezni. Nagy a család. :)

Még a csillárunk is gyönyörködik benne. :)

3 megjegyzés:

  1. Gyönyörű lett! Nagy boldogság, mikor viszont láthatom a mintáimat! Szívből köszönöm, hogy kihímezted, azt is, hogy megmutattad! Köszönöm a lelkesedésed! Barbi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira örülök, ha tetszik! :) Köszönöm!

      Törlés