2017. december 21., csütörtök

Kókuszos papucsok

Ennek a sütinek története van. Eredetileg vaníliás táska névre hallgatott a recept, amelyet még valamikor ifjúkoromban írtam bele az újonnan kezdett receptes füzetembe. Évekig várta, hogy kipróbáljam, míg egyszer csak sor került rá, amikor a gyerekek még kicsik voltak. Talán valami kirándulásra sütöttem meg, mert kiadósnak és könnyen szállíthatónak tűnt. Az eredeti recept diós töltelékkel készült, de mivel szeretem továbbgondolni a recepteket, mindjárt kipróbáltam a kókuszos változatot, és mitagadás, a családomnál ez aratott nagyobb sikert. A kókuszos papucs nevet a gyerekeim adták neki, és azóta így emlegetjük.
Az utóbbi években kissé feledésbe merült, de a most már sárguló, és lassan széteső receptes füzetet lapozgatva ismét eszünkbe jutott, így most karácsonyra sütöttünk egy adagot. Persze most is variáltam egy kicsit, és kipróbáltam a mákos verziót. Mondhatom nem fogtam vele mellé...

Hozzávalók egy jó nagy adaghoz:

Tészta:
80 dkg liszt
30 dkg vaj vagy margarin
2 csomag vaníliás cukor
4 tojás sárgája
2 dkg élesztő
kb 2,5 dl langyos tej
1 kávéskanál cukor

Töltelék:
4 tojás fehérje
30 dkg cukor
25-30 dkg kókuszreszelék
Diós változat: kókusz helyett ugyanannyi darált dió, ízlés szerint kevés kakaó
Mákos változat: ugyanannyi darált mák, reszelt citromhéj

Elkészítés:
A lisztet elkeverjük a  vaníliás cukorral, majd elmorzsoljuk benne a vajat. Hozzáadjuk a tojások sárgáját, és a langyos tejben felfuttatott élesztőt, és közepesen kemény tésztává gyúrjuk. Langyos helyen egy órán át kelni hagyjuk.
Nem tévedés, a tésztában valóban nincs több cukor! 
A töltelékhez a tojásfehérjét kemény habbá verjük, hozzáadjuk a cukrot, majd kézi keverővel belekeverjük a kókuszt/diót/mákot. Én most feleztem a tölteléket, és a két-két fehérjét külön vertem fel, természetesen a kókusz, illetve mák mennyiségét is feleztem.
A tésztát (2 részletben) lisztezett deszkán 2-3mm vastagra kinyújtjuk, 3-4 ujjnyi négyzetekre vágjuk.
Minden darabra teszünk egy kiskanálnyi tölteléket, két átellenes sarkát egymásra hajtjuk és egy-egy fél fogpiszkálóval megtűzzük.
Tojással megkenjük és forró sütőben sütjük. A fogvájót még forrón ki kell húzni belőle, mert kihűlve könnyebben törik a tészta. (Ha a fogvájót finoman megforgatjuk, könnyen kijön a tésztából. A pálcikákat  újra felhasználhatjuk a további tepsikhez). Jól záródó dobozban napokig eláll.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése