2015. november 29., vasárnap

Adventi koszorú

Nehéz lenne megmondani, melyik a kedvenc időszakom az évben, de biztos, hogy az advent, a nagybetűs VÁRAKOZÁS ideje az egyik. Számomra még mindig hatalmas csoda, ahogy a készülődés, mézeskalács- és más aprósütemény sütés, lakásdíszek készítése közben az ember lelkében is megmozdul VALAMI. Szerencsés esetben ez a VALAMI Karácsony estéjére valami egészen felfoghatatlan örömmé változik. Mint gyerekkorunkban, csak egy kicsit mégis másképp.
Idén még az a szerencsés helyzet is előállt, hogy az advent ideje nem zárthelyikre és vizsgákra való készüléssel és beadandók, vagy éppen diákköri dolgozatok írásával telik, hanem van idő készülődni. Terv akad bőven, meglátjuk, mit sikerül majd megvalósítani, de az biztos, hogy mindnek nagyon-nagyon örülni fogok.

Az első álom valóra is vált: elkészült az adventi koszorúnk, ami idén nem is koszorú, inkább dísz. Még meg sem gyújtottuk az első gyertyát, de én már a szívembe zártam...



Azért hadd meséljem el a történetét. Régóta szemeztem a natúr faszeletekből készült dekorációkkal, de valahogy nem volt alkalom beszerezni. Egészen októberig, mikor a házassági évfordulónkat a Bakonyban töltöttük. Az erdőben, ahol túráztunk, épp fakitermelés folyt, és megláttam félreeső szép méretes faszeleteket. Engedélyt is kaptunk a favágóktól, hogy magunkkal vigyünk, sőt, fel is ajánlották, hogy vágnak még. :) Mivel még hátra volt vagy 30 km Zircig, úgy gondoltam, bőven elég lesz ezt az egyet is cipelnem. De a férjem megkönyörült rajtam, és amellett, hogy a hátizsákunkat is ő vitte, még a faszeletemet is átvette. 



Aztán csak nem készült belőle semmi, csak rakosgattuk ide-oda, amit szóvá is tett nekem. Mostanában viszont, hogy elkezdtem gondolkodni, mégis milyen legyen az idei adventi koszorúnk, egyből eszembe jutott...




Az eredményt látva a férjem is elmosolyodott és megjegyezte, hogy csak nem hiába cipelte... :)

Szerintem sem!

Kellékek: 
25-30 cm-es faszelet
4 tömbgyertya, nálam 3 különböző méretű (Kik)
moha (lelőhely: kert, OBI)
szalag, csipke
mindenféle termés, száraz virág
ragasztópisztoly

Először a gyertyákat díszítettem föl: a két kisebbikre szép bordó szalagból masnit kötöttem, a nagyobbakra csipkegyűrűt húztam (a csipke végeit ragasztópisztollyal ragasztottam össze). Majd kitaláltam, hogyan rendezem el őket. Ragasztócsíkokat kentem a gyertyák aljára és gyorsan az alapra állítottam. Mivel a két kisebb gyertya egyforma, ezért az egyiket kicsit megmagasítottam: kartonpapírból két négyzetet vágtam, összeragasztottam, ráragasztottam az alapra és erre ment a gyertya. Az alapra itt-ott ragasztópöttyöket tettem, erre lapogattam a mohát úgy, hogy a kartonmagasítást eltakarja. A terméseket is ragasztottam.


Ugye milyen egyszerű? :)

Áldott adventet kívánok Mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése