2017. január 12., csütörtök

Újra írunk heti menüt!

Úgy érzem, el vagyunk csúszva a valóságtól. Több szempontból is. Kicsit még mindig két ünnep közötti hangulatom van, amikor egybecsúsznak a napok, nem kell menni sehová, nincs rohanás, szépen nyugodtan telhetnek az órák. Pedig már mindketten dolgozunk, de sokat vagyunk itthon és ez olyan jó! Például van értelme újra menüt írni, mert jó eséllyel tudom is tartani magunkat hozzá. Arra is van idő, hogy elkészítsem az előirányzott ételt és arra is jó az esély, hogy meg is esszük, amikor kell. Egyszerűen fogalmazva: nem jön közbe semmi. Tudom, kicsit unalmasnak hangzik. Lehet, hogy az is. Néhány hét múlva biztosan megelégeljük. Viszont most ez esik jól, hát így csináljuk. Néha persze menet közben korrigálni kell, mert mondjuk gyorsan el kell fogyasztani valamit a hűtőből, vagy eszünkbe jut valami jobb ötlet. Egyelőre semmi brillírozás, a jól megszokott, hagyományos ételek vannak soron. Engem ugyan a Nagyszüleim jól tartottak, de szegény férjem itt volt egyedül három hónapig, magáról kellett gondoskodnia, ami nagyjából a rizottó - chilis bab - halrudacska vonalban merült ki. Ki van éhezve a megszokott ízekre. 

Az első héten a menü valahogy így alakult:

E: Tojásleves
     Tejszínes-gombás tészta
V: Kenyérlángos
E: Chilis bab (mert én viszont már nagyon régen ettem)
E: Brokkoli krémleves
     Zabpelyhes amerikai palacsinta joghurtos gyümölcsöntettel
V: Tonhalkrém
E: Sajtos-tejfölös csirkemell tepsis krumplival és párolt zöldségekkel
V: Tejberizs friss gyümölccsel
R: Zabpelyhes teljes kiőrlésű kifli

Kenyérlángos

Chilis bab

Gombás tészta

Nem főzök ám minden nap! Minden ételből legalább a sztenderd, 4 személyes adagot főzöm meg, így legalább két napig eszünk mindenből. Lehet, hogy készítek új köretet, vagy csak összeütök egy levest, esetleg a maradékot felhasználom valamilyen formában.

Szombatra még maradt a tejfölös csirkéből,csak a krumplit és zöldséget sütöttem frissen. Aznapra már nem volt gondom tehát. Kitaláltam a következő heti menüt, a bevásárlást már e szerint ejtettük meg.

E: Lencseleves és túrófánk
V: Vajjal és májpástétommal töltött kiflik és táskák 
E: Túrós-zöldséges quiche
E: Zöldbabfőzelék rántott hallal
E: Karfiolleves, brassói aprópecsenye

Zöldséges lencseleves

Sajtos kifli

Májas táska
Túrós zöldségtorta

 A következő bejegyzésekben hozom is a recepteket.

2 megjegyzés:

  1. Jaj,de jó,hogy írsz menüt!!!!!Én sokszor nem tudom kitalálni,hogy mit főzzek.Azért ez nagyon változó,most éppen jó passzban vagyok.
    Én képes vagyok napokig ugyanazt enni.Nem igazán a konyhában szeretem tölteni a legtöbb időmet.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Mamka! Ez a menüírósdi-főzőcskézősdi nálam is nagyon változó, és most én is épp jó passzban vagyok - lehet, hogy csak az év eleji nagy fellángolás? Ki tudja! De azért is jó megörökíteni, amikor megy, mert így lesz mihez visszanyúlni, ha majd nehezebb idők jönnek. Remélem, Te is tudsz majd néhány ötletet szerezni, jövök majd a receptekkel is!

      Törlés