2017. január 27., péntek

Heti menü

Jó néhány napja "lejárt" a múltkori heti menü. Papíron meg is írtam  a következőt becsülettel, a bevásárlást is aszerint ejtettük meg, még főzni is főztem, csak fényképezni nem nagyon tudtam azóta. Képek nélkül meg nem szerettem volna bejegyzést írni. Az a helyzet, hogy az itteni hálózat nem 220 V-os, mint az otthoni, hanem csak 110-es, így az otthonról hozott elektromos kütyük itt lényegesen kisebb teljesítménnyel működnek, ami elég idegesítő (gondoljunk csak a hajszárítóra vagy a kávéfőzőre...). Azt tudtuk, hogy másmilyen a csatlakozó, de afölött átsiklottunk, hogy a feszültség is más... Így a fényképezőgépembe való akkumulátorok feltöltése is problémás. Amíg nem jutok hozzá egy megfelelő töltőhöz, addig gyakran kell töltögetni az elemeket, csak erről hajlamos vagyok megfeledkezni.

Na de, lássuk inkább, mivel éltünk az elmúlt időszakban. A brassói aprópecsenyénél hagytuk abba legutóbb. A mostani menüt eléggé meghatározta a sok-sok lidlkonyhás youtube-videó, amikre teljesen véletlenül bukkantunk rá. Tudjátok, azokra gondolok, ahol Széll Tamás és Mautner Zsófi "versenyt főznek" egymással. Tudtam én arról, hogy hétről hétre, egy bizonyos témában vagy alapanyaggal kapcsolatban előrukkolnak egy-egy recepttel, de mivel mi nem vásároltunk a Lidl-ben, nincsenek meg a szakácskönyvek, azt pedig nem tudtam, hogy videókat is készítenek és a receptek eléretők a neten is. Nos, mióta rábukkantunk ezekre a videókra, én nem egyszer a képernyő előtt ragadtam sokkal tovább, mint eredetileg terveztem..., mert függőséget okoznak! Az ételek, amiket készítenek, a konyhai trükkök, amiket megmutatnak, és amilyen szenvedélyesen és szeretettel főznek. (A több órás videónézegetéssel kapcsolatban annyit tudok elmondani, hogy a szakácskönyv és gasztromagazin gyűjteményem sajnos nem fért be a bőröndbe.) Több recepthez is kedvet kaptam, és el is határoztam, hogy hétről-hétre kipróbálunk néhányat.

E: Húsos-káposztás tészta (Széll Tamás receptje, leírva itt találjátok, a videót hozzá pedig itt)
E: Töltött paprika hagyományosan
V: Piknik háromszögek (erről most nincs fotóm, de biztosan sütök még, mert nagyon finomak, legközelebb megadom a receptet.)
E: Póréhagymás édesburgonya krémleves sajtos-zabos sós krékerrel
V: Tonhalkrém sajtos-zabos krékerrel
E: Rakott krumpli hagyományosan
E: Paradicsommal és padlizsánnal sült csirkemell sok-sok sajttal (Mautner Zsófi receptje, itt a videó)
D, mint desszert: almás crumble 

Töltött paprika

Póréhagymás édesburgonya leves sajtos krékerrel
Sajtos-zabos kréker tonhalkrémmel

Ezen kívül készítettem még egy kis csalamádét is a maradék káposztából, mert bizony már többször is hiányoltunk egy kis savanyúságot. Áfonyalekvárt is tervezek főzni, sokszor jól esne a reggeli pirítóshoz egy kis lekvár, anyukám málnás meggylekvárját pedig csak Húsvétkor bontjuk majd ki. Lassan pedig gondolkodhatok a következő heti menün is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése